Bowenova tlaková masáž

Bowenova tlaková masáž je holistická, velmi šetrná metoda pracující s měkkými tkáněmi pohybového systému. Tato šetrná manipulace měkkých tkání (kůže, podkoží, fascie, šlachy, svaly) vyvolává celou řadu pozitivních účinků. Specifické body, přes které se pohyby provádějí, jsou často křižovatkou krevních a lymfatických cév s nervovými vlákny a meridiány. Jemný tlak a šetrná manipulace pomáhají stimulovat krevní a lymfatickou cirkulaci, dochází k mírnému dráždění nervových zakončení a ke stimulaci energetických drah. Zlepšuje se místní prokrvení a lymfatická drenáž, dochází k nastolení homeostázy, uvolňují se energetické bloky a tím může být obnovený přirozený tok životní energie. Ze základního principu fungování Bowena tedy vyplývá, že se nesoustředíme na uvolňování kontrakcí v jednom konkrétním svalu, ale pracujeme s celými oblastmi těla, popřípadě pracujeme s celým tělem. Tento přístup vede k uvolnění na několika úrovních těla a k přímému nebo nepřímému ovlivnění činnosti vnitřních orgánů. Dochází k celkovému zlepšení zdravotního stavu.

Bowenova masáž je dynamická technika uvolňující svaly a pojivovou tkáň. Používá pouze jemných pohybů, již za několik sezení zmírňuje závažné bolesti zad a krční páteře, migrénu, zamrzlé rameno nebo bolesti kolena. Velmi dobré výsledky má pro zlepšení i dalších zdravotních potíží, jako je hučení v uších, alergie, astma, infekce močového měchýře, vysoký a nízký krevní tlak, deprese a psychické potíže, ekzémy, bolesti žlučníku, poruchy ledvin a menstruace.

Ošetření, které probíhá vleže a v pohodlném oblečení, se skládá z jednotlivých pohybů přes přesně definované body lidského těla. Všechny pohyby jsou řazeny do osvědčených postupů tzv. sérií. Mezi jednotlivými sériemi pohybů jsou krátké asi 2 minutové pauzy. Ty poskytnou tělu čas k dokonalému zpracování informace a umožní mu maximální využití těchto pohybů. Tělo reaguje na tyto impulzy relaxací, velmi často dochází k přerušení spirály bolesti. Vybalancováním vnitřního prostředí může tělo uplatnit svoje vlastní hojivé a léčivé procesy. Tyto minimální podněty mohou napomoci znovuobjevení integrity centrální nervové soustavy s periferními oblastmi.

Indikace