Kraniosakrální terapie

Naše tělo, mysl a duch jsou propojené a ve zdraví jsou v dokonalé rovnováze. Pokud nás něco z této rovnováhy vychýlí, projeví se to jako tělesné, mentální či emocionální obtíže. Kraniosakrální terapie je terapeutická metoda, která celostním a bezpečným přístupem pomáhá našemu systému najít cestu k rovnováze - tedy zpět ke zdraví.

Při ošetření klient leží oblečen na lehátku v pohodlné poloze a terapeut mu podle potřeby a po dohodě velmi jemně přikládá ruce na tělo. Klient se pozvolna v klidu začíná uvolňovat a tím tělo může začít zpracovávat aktuální témata, která si samo určí. Terapeut s klientem spolu během ošetření komunikují a terapeut skrze naslouchání projevům klientova zdraví pomáhá uvést celý systém do  harmonie a zahájit léčivé procesy. Ty se aktivují na všech úrovních - fyzické, psychické i emocionální. Během ošetření můžete vnímat pocity chladu, tepla, brnění, tlaku, houpání, proudění v těle, rozšiřování do prostoru či nejrůznější emoce. Mohou se dostavit i velmi příjemné pocity vlastní neohraničenosti a  spojení s jednotou. Klient se během ošetření dostává do stavu hluboké relaxace a tělo regeneruje své energetické zdroje.

Kraniosakrální terapie jakožto celostní přístup pomáhá při široké škále obtíží. Místo, aby se soustředila pouze na symptom či jednotlivý problém, pracuje s celým organismem, což jí umožňuje odhalit a vyřešit často skryté příčiny obtíží. Výborně působí v případě psychosomatických či chronických onemocnění. Terapie řeší akutní i chronické potíže hybného systému, posttraumatické stavy měkkých i tvrdých tkání, skoliozy, bolesti hlavy, celkovou vyčerpanost a únavu. Svojí cílenou prací s čelistním kloubem tato terapie odstraňuje dysbalance vzniklé po stomatologických zákrocích, nošení rovnátek. Významnou roli hraje v přípravě na porod a v poporodní integraci matky i dítěte. Díky vyladění celého nervového systému pracuje s hyperaktivitou dětí, ADHD, poruchami učení a soustředění.

Indikace